Sunday, April 24, 2011

SCHOOL & BELOVED KIDS

Kalo tgk title, mcm 'emak2' lak aku ni kan.. Seems like I want to story bout my kids and my kids are going to school =) Xde maknanye... Aku mula bertugas sebagai GSTT (kepada yg x familiar, GSTT tu Guru Sandaran Tak Terlatih, haha!!!ade ke yg xfamiliar ngn term gstt..?) di SMK Kalaka, Roban.. My old school babe~ Masa dpt offer dari PK1 kt skolah tu, i felt so excited and ade perasaan semacam xpcaye.. Why?? Unbelievable la, coz I'm going to teach kat skolah yg aku penah blaja dulu, yg aku pnah sit PMR n STPM kat skolah tu.. Rezeki, alhamdulillah... What subject, huh? Biarla aku dan mereka2 sahaja yg mengetahui.. Ngeeeeee~~~



4SC2 (saya selaku penolong guru tingkatan)


with students at School Dinner


jadi koreografer la pulak...

Sungguh gigih aku menabur bakti kepada anak2 bangsa... Hehe! Sgt patriotik bunyi nye.. Of course la I want them to be an insane in the future... So, I do give my full commitment to share knowledge and experience.. Ada ilmu bukan untuk disimpan, sebaliknya utk dikongsi selagi terdaya.. Huh, amek kau, aku dah berfalsafah..

2011 menjelma, dan sekali lagi aku dipanggil utk berkhidmat semula di sekolah yg sama.. Alhamdulillah... Teaching the same subject, different classes, and awal2 thn dh kena jd bidan terjun lg.. Dari koreografer, ke jurulatih... Who says kerjaya guru ni xmencabar.. Kalo setakat cabaran nk lyn kenakalan budak2 yg tahap maharani & maharaja, aku blh terima je dgn hati yg tbuka.. Love the kids, love the job.. Yes, aku dah jatuh hati dgn efisyen perguruan... Semoga Allah murahkan & bukakan pintu rezeki utk aku dlm bidang ni.. Ameen~



hehe =) COACH tu...

And the latest is a fun yet exhausting camping (29th & 30th April 2011)... Sgt seronok walaupun memenatkan.. The kids also enjoy it very much.. Hopefully, akan jd annual camping utk sekolah ni =)... Below are the pictures:








No comments:

Post a Comment